Monday, November 19, 2012

PERSEDIAAN AWAL

Assalamualaikum..alhamdulillah, sepanjang hujung minggu lepas aku dengan akak-akak umah dah berjaya mengenggam segulung sijil..haaa,sijil ape tu ek?hehehe...2 hari kami bertungkus lumus bangun awal pagi demi sekeping sijil tu.dengar ceramah sampai tertidur-tidur, tesengguk sengguk..sanggup korbankan masa weekend demi sijil tu..dengan jayanya pada hari ahad, kami berjaya mendapat sijil kahwin..
aku ambil ni bukan makna nak kahwin dalam masa terdekat nie,tapi sebagai persediaan awal untuk meniti hari bahagia aku..tapi kalo ditakdirkan Allah dalam masa terdekat, aku terima dengan hati terbuka..huhuhu..banyak input dan info yang aku dapat sepanjang kursus 2 hari nie.penceramah pun best dan  lawak..so,takde la bosan sangat even ada masa-masa tertentu aku mengantuk la sangat-sangat.ok,antara topik-topik yang diperbincangkan ialah pasal prosedur kebenaran menikah, pengurusan masa dan kewangan, kesihatan, pengurusan stress, cerai dan talak..semua topik tu menarik dan memberi pendedahan awal tentang kehidupan rumah tangga..
rupenye banyak tanggungjawab aku sebagai isteri..banyak benda yang kene aku belajar,perbaiki diri..sebab bukan senang nak jadi isteri yang solehah..nak menjamin kebahagiaan rumah tangga ni memerlukan komitmen dan usaha dari dua2 pihak, suami dan isteri..give and take tu penting..terima kelemahan dan kekurangan pasangan..dan pasangan tu diciptakan untuk melengkapi antara satu sama lain..


aku dah tekad dan tanam dalam hati, segala input yang aku dapat dari kursus tu akan aku praktikkan dan usaha menjadi yang lebih baik dan terbaik untuk dia..amin,insyallah segala yang dirancang dipermudahkan Allah...

3 comments:

Unknown said...

hampir ke situ..insya'Allah...

azrina said...

insyallah...hehe..

Cik RoSs said...

Tak lama dah..hehe