Tuesday, August 16, 2011

LALA KERJA..LALA KERJA...

Assalamualaikum..bersua lg kita di dlm blog yg tak brape nak update nie..mls nye la hai nak update blog den ni walaupun de byk cite yg hot2..haha..actually,ni hari 1st day aku keje..aku dpt ofer keje kat comp Hopetech as IT support.aku taktau skop keje aku mcm mana sbb tak di brief lg..sepatutnye 1st day ni aku kene jumpe ngan org HR sbb nk brief.tp dia plak bz..so kene tunda esk pg..sabar je la kan..ari ni aku mkn gaji buta je la sbb takyah nak wat keje pape..(boring)..
sbnrnye aku sgt takut nak trima keje ni sbb aku tak expert dlm bidang2 sistem nie..time blajar dulu amek sistem as minor..tp aku sahut cabaran nie,sesusah mana pn keje ni aku kene cuba.yg penting pengalaman tue..aku percaya semua keje ada cabaran,ada suka duka..yg penting cr nak handlenye..insyallah aku berjaya..samping keje ni,aku try gak cr2 keje sektor kerajaan..kalau de rezeki aku nak ke sektor kerajaan..ada jaminan sikit..hope apa yg aku impikan ni jd kenyataan..amin..

2 comments:

Anonymous said...

Insyallah,start je dlu dr bwh..
yg penting pengalaman kn...
klu nk tgu keje jawatan yg tinggi2 pun,ssh skang...coz ramai lg yg dh grade lame tp still mengngaggur lg kn...
good luck keje tu yeee

azrina said...

thanx for the advice..btw,ni siapa ye?