Friday, March 15, 2013

UJIAN SEBELUM GEMBIRA.....

Assalamualaikum. agak lama takde tulisan baru dalam blog ni. bukan tiada masa,bukan tiada idea,tapi malas mengatasi segala-galanya. hari ni aku mampu menepis semua kemalasan tu. cuba berkongsi sedikit kegembiraan dan kepuasan yang berlaku akhir-akhir ini.
alhamdulillah, hati yang panas dua tiga hari berjaya disejukkan dengan satu panggilan. "sy call dari PTAR, nak tanya cik dah dapat surat ke? cik besetuju nak terima?" aku tegamam sekejap,nak terima apa ya?surat apa ya?sikit pun aku tak paham apa yang orang tu cuba sampaikan. macam-macam yang aku tanya,akhirnya aku dah dapat jawapan yang sangat aku nanti-nantikan sejak tahun lepas lagi. "cik ditawarkan jawatan pustakawan di uitm shah alam. surat akan sampai dirumah dan cik kene hantar surat jawapan sama ada terima atau tidak"..siapa yang taknak terima kalau ditawarkan kerja yang lagi bagus kan. aku terdiam, tersenyum puas.
kini dalam proses untuk menyiapkan diri. banyak dokumen yang kene diisi..memang betul, banyak ujian yang kene hadapi sebelum begembira. dan mungkin lepas begembira tu masih ada banyak ujian yang perlu dilalui.. doaku, semoga perjalanan hidupku lancar, dipermudahkan dan sentiasa di dalam redhaan Nya...

No comments: